سرپرست آموزش و پرورش الیگودرز گفت: مشکل اصلی دانش‌آموزان مناطق محروم نداشتن گوشی هوشمند است که در این راستا انتظار داریم خیران به این قشر کمک کنند.

دانش‌آموز روستا

به گزارش همشهری آنلاین مجید اسکندری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در بخش زلقی، ززوماهرو و دهستان فرسش عمده مشکلات دانش آموزان در درسترسی به شبکه شاد نداشتن تمکن مالی برای خرید گوشی هوشمند و نبود زیرساخت و بستر اینترنت است.

وی تصریح کرد: انتظار داریم خیران با مشارکت آموزش و پرورش به یاری این دانش آموزان بیایند و مانع بروز مشکلات برای ادامه تحصیل آنها شوند.

وی اظهار کرد: برای دانش آموزان مناطق محروم درسنامه تهیه شده و در اختیارشان قرار گرفته اما بهترین روش، برگزاری کلاس آنلاین است که برخی خانواده ها تمکن مالی ندارند .

سرپرست آموزش و پرورش الیگودرز گفت: خیران می توانند گوشی های  بلا استفاده را در اختیار خانواده های کم بضاعت قرار دهند تا آنها نیز استفاده کنند.

اسکندری تصریح کرد: آموزشها از طریق مختلف در ۲۰۰ مدرسه شهرستان آغاز شده اما شبکه شاد فعلا برای مقطع ابتدایی فعال است.

وی افزود: از جمعییت ۲۷ هزار نفری دانش آموزان الیگودرز همگی تحت پوشش آموزش از طریق مختلف قرار گرفته، کلاسها مرتب به صورت آنلاین در شهر، مراکز بخشها و روستاهای پر جمعیت برگزار می شود، به عنوان نمونه در مدرسه ای که ۳۰۸ نفر دانش آموز داشته در یک ساعت درسی فقط ۶ نفر غایب بوده و بقیه تماما آنلاین بوده اند.

وی بیان کرد: اکنون یک هزار و ۲۰۰  دانش آموز در بخش زلقی مشغول تحصیل هستند که از مشکلات نبود اینترنت و نداشتن گوشی هوشمند رنج می برند.

اسکندری گفت: مکاتباتی نیز برای ارتقا اینترنت برخی روستاها انجام شده که امیدواریم در این امر تسریع شود.

الیگودرز در شرق لرستان قراردارد. 

کد خبر 503186

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha